V Polsku pokračoval světový šampionát v cross-country soutěží Baja Poland, ve které vybojoval Martin Kolomý i přes střet s osobním automobilem vítězný hattrick. Na zkušenou jel s Tatrou Phoenix Karel Trněný, který po zapadnutí soutěž nedokončil.
V neděli byly na programu čtyři měřené úseky s celkovou délkou 100 kilometrů. Druhý průjezd testem s rašeliništěm byli pořadatelé nuceni zrušit. Zde skončili naděje Karla Trněného, který zde zapadl. Martina Kolomého však nic nezastavilo a cílem projel jako nejrychlejší trucker. „Hodně úspěšný den si myslím. Pořadatelé pro nás připravili pěknou dvoukilometrovou past v podobě rašeliniště, ale na to jsme my z offroad maratonu zvyklí. Ostatní tam tedy zůstali, což je škoda. Nám to ale přineslo vítězství, a to už letos třetí, takže spokojenost veliká. Byl to další pěkný trénink na Dakar,“ pochvaloval si polskou soutěž Kolomý, který mezi automobily dojel absolutně dvanáctý!
Karel Trněný bohužel nedotáhl svoji premiéru za volantem Tatry Phoenix do úspěšného konce a po zapadnutí musel soutěž vzdát. „Dnešní den byl zase úplně jiný, než včera. Při stavbě trati s kamiony asi moc nikdo nepočítal, takže to bylo opravdu úzké. Trefil jsem i strom, což mě mrzí. Na dalším testu jsme přijeli k osudovému místu, kde byl zapadnutý Macík. Ukázal mi sice ať jedu do leva, já to poslal o kousek vedle a byli jsme tam taky. Vlastními silami jsme to nedokázali dostat ven, a když nás vytáhli, tak nám přestalo fungovat auto. Mrzí mě, že nejsme v cíli, ale každý kilometr byl hodně ponaučný,“ řekl po odstoupení Trněný.
Rozhodující okamžik celé rallye proběhl v neděli i pro Martina Macíka, který, tak jako Trněný, zůstal uvízlý v bahně. „Musím přiznat, že zapadlý závodní kamión až po nápravy se jen tak nevidí. Zkoušeli jsme použít snad všechny vyprošťovací triky, včetně speciálních nájezdů. Nakonec nám pomohl až vyprošťovací tank, který povolali organizátoři,“ líčí nedělní zážitky mechanik Michal Mrkva, podle kterého závod nepřestal ani v bažině.
Leave a Reply